Landelijke technische storing

Tijdelijke storing

De Zorgzaam app en Mijn Zorgzaam zijn op dit moment niet
te gebruiken zoals u gewend bent. Ook kan onze
klantenservice u tijdelijk minder goed helpen, omdat
ze uw gegevens niet allemaal kunnen inzien.
Op deze pagina vertellen we wat u moet weten.

Wat is er aan de hand?


Een groot IT-bedrijf, waarmee veel organisaties in Nederland samenwerken, is kortgeleden failliet gegaan. Dit raakt ook Zorgzaam. Hierdoor kunnen wij op dit moment niet bij alle gegevens van onze leden.

Het belangrijkste voor u

U krijgt uw zorg gewoon vergoed

U kunt nog gewoon naar uw zorgverlener en krijgt uw zorg ook vergoed, zoals u van ons gewend bent.

Uw gegevens zijn veilig

Uw gegevens zijn nog steeds goed beschermd. We kunnen op dit moment alleen niet alles inzien. 

Vanaf [X DATUM] alles weer normaal

We verwachten dat alles vanaf [X DATUM] weer werkt zoals het hoort. En we u weer kunnen helpen zoals u van ons gewend bent. Houd onze website in de gaten. Zodra we iets weten, melden we het hier.

Zorgzaam app en Mijn Zorgzaam werken niet

Hierdoor kunt u geen aanpassingen in uw verzekering doen, declareren of uw eigen risico bekijken. Kan uw declaratie niet wachten? Kijk hieronder wat u kunt doen.

Declareren en contact

Declareren anders dan normaal

Declareren via de Zorgzaam app of Mijn Zorgzaam kan op dit moment niet. We willen u vragen om zoveel mogelijk te wachten met het insturen van uw declaraties. Kan het niet wachten? Dan kun u uw declaratie online naar ons opsturen. 

Klantenservice kan u minder goed helpen

Op dit moment kunnen onze klantadviseurs uw gegevens niet volledig inzien. Ze kunnen u wel helpen met algemene vragen, maar niet met persoonlijke informatie. Bijvoorbeeld over een brief die u hebt gekregen. Of de status van uw aanvraag. Dat geldt voor de medewerkers aan de telefoon én in de chat. 
Heeft u toch een vraag die niet kan wachten? Dan kunt u natuurlijk gewoon contact met ons opnemen. We proberen u zo goed mogelijk te helpen.

Alle informatie op een rij

  • Een groot IT-bedrijf, waarmee veel organisaties in Nederland samenwerken, is kortgeleden failliet gegaan. Dit raakt ook Coöperatie VGZ. Hierdoor kunnen wij op dit moment niet bij alle gegevens van onze leden. Maar geen zorgen: dit heeft geen invloed op uw zorg of vergoedingen. We zijn bezig met een oplossing.
  • We hebben op dit moment last van een grote technische storing, net als verschillende andere organisaties in Nederland. Hierdoor kunnen we tijdelijk niet bij uw gegevens. En kunt u op dit moment niet inloggen in de Zorg App en de Mijn Omgeving. We werken hard aan een oplossing. Houd de website in de gaten voor meer informatie. 
  • Jazeker, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Uw gegevens zijn nog steeds veilig. Het kan zo zijn dat de datacentra van het IT-bedrijf worden afgesloten. We kunnen dan korte tijd niet bij onze data, omdat de curator (degene die verantwoordelijk is voor financiële zaken als een bedrijf failliet gaat) de toegang tijdelijk stopt.  
  • We verwachten dat alles vanaf 1 augustus weer werkt. En we u weer kunnen helpen zoals u van ons gewend bent. Houd de website in de gaten voor nieuws.
  • Onze klantenservice denkt natuurlijk altijd graag met u mee. Vragen beantwoorden over uw zorgverzekering of vergoedingen, is nu alleen lastig. Omdat wij tijdelijk niet al uw gegevens kunnen inzien. 

    Heeft u een vraag die geen spoed heeft? Bijvoorbeeld over het doorgeven van een adreswijziging of het aangeven van een kindje? Dan vragen we u even te wachten, tot alles weer werkt. Heeft u een vraag die niet kan wachten? Dan kunt u natuurlijk gewoon met onze klantenservice bellen. Samen kijken we wat we op dit moment kunnen doen. 
     
  • Ja, u kunt nog gewoon naar uw zorgverlener en krijgt uw zorg ook vergoed, zoals u van ons gewend bent. Over uw zorgzaken hoeft u zich dus geen zorgen te maken.
  • Door de storing kunnen we op dit moment niet bij dit soort gegevens. Daarnaast werken de Zorg App en de Mijn Omgeving niet. Dus u kunt ook zelf niet de hoogte van uw budgetten en eigen risico bekijken.

    We vergoeden op dit moment de declaraties die we binnen krijgen. Zodra we weer bij uw gegevens kunnen, verrekenen we deze declaraties met uw budgetten of eigen risico. Was uw budget al op, voordat u de declaratie bij ons indiende? Dan krijgt u hiervoor dus achteraf een rekening.  

     
  • We willen u vragen om zoveel mogelijk te wachten met het insturen van uw declaraties tot de Zorg App en de Mijn Omgeving weer werken. Kan het niet wachten? Dan kunt u uw declaratie via de [Merk} webpagina naar ons opsturen.

    Daarnaast kunt u de factuur ook nog per post naar ons versturen. Stuur de originele nota naar onderstaand adres:

    Zorgverzekeraar VGZ
    Postbus 25030
    5600 RS Eindhoven

    Door deze storing kan het wat langer duren voordat we de betalingen hebben verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
     
  • Allereerst gecondoleerd. En geen zorgen: zodra onze systemen weer werken, betalen we de te veel betaalde premie terug. 
  • We willen u vragen om hier even mee te wachten. We kunnen namelijk op dit moment niet zien welke bedragen er nog openstaan. En voor welk bedrag u een betalingsregeling kunt afsluiten. Zodra we weer bij uw gegevens kunnen, zullen we u helpen met de betalingsregeling. 
     
  • Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van uw kind.

    Door een storing kun je op dit moment geen aanpassingen doen in uw verzekering, omdat we uw gegevens tijdelijk niet kunnen inzien. Zodra alles weer werkt, kunt u uw kindje bijschrijven. Geen zorgen: we verzekeren uw kindje dan alsnog vanaf de geboorte. Uw kindje is dus gewoon goed verzekerd – ook als het nu nog niet is bijgeschreven op uw polis.  
  • Door een storing kunt u op dit moment geen aanpassingen doen in uw verzekering. Zodra alles weer werkt, kunt u uw polis aanpassen. 
    Wilt u uw rekeningnummer aanpassen? Dat kan via onze website:  link webformulier
  • Allereerst gecondoleerd. Wij krijgen van de gemeente bericht als iemand is overleden. Zodra het weer kan, zullen we het overlijden van uw naaste verwerken in ons systeem. U ontvangt dan ook een bewijs van uitschrijving. Is er te veel premie afgeschreven? Dan betalen we dat uiteraard terug.